lørdag 24. oktober 2009

Nå blir det bunad!

Endelig er det avgjort - i tilnærmet familieråd ;o) - det ble svart opplut, i silke med blomster. Valget har stått mellom denne og rød granateple. Jeg har kun sett en Åmli-bunad med denne oppluten. For veldig mange er det kun rød eller grønn som er den "ordentlige", og det er absolutt denne det er flest av. For meg som er vant til å ha en bunad vi nesten aldri har sett noen andre med på Sørlandet, så var det litt mer spennede å velge en annen variant.


Det samme rosemønsteret går igjen på borden på det svarte damaskforkleet jeg har sydd, så da blir det fin helhet i det. Nå gjenstår valgene av halstørkle og wienersjal. Der er det også veldig mange forskjellige å velge i.... Jeg har ikke noen favoritt til nå, men det vil bli mye lettere å finne de riktige nå som jeg har fargene på oppluten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Linnette.

Takk for en fin blogg..:-) Jeg er for tiden i ferd med å bestemme meg for stoff/farge på opplut til aust agder/åmli bunad. Jeg kikket litt på nettet og fant bildene du hadde lagt ut av oppluten du hadde valgt. Den så kjempe fin ut!!.. Jeg lurte på om du kunne sende meg eller legge ut bilde av hele bunaden? SLik at jeg kan se oppluten sammen med forkle? Emailadressen min er madsenline_@hotmail.com. Håper du får en fin dag. Med vennlig hilsen fra Line M Reinfjord.

Related Posts with Thumbnails