tirsdag 23. februar 2010

Soverommet til eldstejenta

Jeg har prøvd å ta bilder av rommet til eldstejenta noen ganger nå, for å vise blåfargen hun valgte. Det er nesten umulig synes jeg, for fargen forandrer seg veldig med blits. Det er et vestvendt rom, så på denne tiden av året er det rett og slett ikke nok lys til å ta bilder der uten blits når jeg ikke har stativ...
*


*
Hvordan det ser ut vil variere fra PC til PC også, det er hovedgrunnen til at Jotun ikke legger ut fargekartene på nett. Dette er blåfargen "Lista", en ganske kjølig lys blåfarge som fint tåler den rødbrune fargen. Vi hadde fargeprøver på flere forskjellige lyseblå, men de andre ble ikke pene sammen med disse møblene... Fargen minner meg om den lyseblå "Catalina" jakken jeg hadde for 30 år siden, en farge (og jakke) jeg var veldig glad i den gangen.

*

*

Gardinene har hun med seg fra det forrige rommet. Hun har mange i lysegrønne ting ellers i rommet også. De kan heller byttes ut når hun ønsker å ha forandring igjen om et par år. Det var et forheng og et vindu på det forrige rommet, så gardinene må syes opp. Det er bare de to første som er ferdige, så får vente med bilder av hele rommet til alt er på plass - ting tar litt tid når man holder på med flere rom på en gang ;)
*

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails