fredag 20. august 2010

Ny lampe til kjøkkenet?



Jeg har lyst til å bytte ut spottene over kjøkkenvasken med pendellamper. Gjerne i rustfritt stål, for å ta opp igjen fargen fra hvitevarer og håndtakene på kjøkkeninnredningen. IKEA har blant annet taklampen Foto, som leveres i flere størrelser. Den minste, med en diameter på 25 cm, ser ganske fin ut. Prisen er i hvertfall fin - kr 98,- pr stk. 

Fascinasjonen min for gjenstanders former, har ikke avtatt med årene akkurat. For tiden er jeg tilnærmet forelsket i lampen Barometer fra IKEA. Den kommer i flere ulike utgaver, denne - som egentlig er en arbeidslampe - har vi som nattbordlamper på soverommet. Skulle ønske IKEA kunne lage en takpendel med Barometerskjermen, da tror jeg letingen min hadde vært over. Kanskje Handymannen kan bygge om et par lamper for meg? Skjønt, jeg vet ikke om jeg hadde klart å ødelegge denne lampen. På en annen side kan man kanskje lage en fin liten bordlampe av den foten... ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails