torsdag 19. august 2010

The point of no return...




Når man først har malt over en tapet, er det ingen vei tilbake! Heldigvis er vi veldig fornøyd med resultatet begge to. Jeg var usikker på om vi skulle bruke N 5000 som i trappegangen, eller N 4000 for å ha det litt lysere. Heldigvis hadde vi 1,5 liter igjen av N 5000 fra i fjor, så vi kunne teste den ut. Vi synes den ble like fin her, så da var det bare å dure opp i butikken etter et spann til. Det morsomme er at det spannet vi begynte med var kjøpt 17.08. 2009 - og det nye er kjøpt 17.08.2010. Det er altså et år siden vi startet oppussingen av 2. etasje. Det er tydelig at når skolen begynner og vi er vel hjemme fra hytta - da starter oppussingstrangen vår (eller kanksje jeg burde si min....)!



Nå er veggene malt tre strøk, så da gjenstår det å sparkle ferdig vinduslistene og taklistene og male disse - så kan møblene komme på plass. Jeg har tenkt å sjekke om Fagmøbler har de samme bildelistene ennå, for jeg lurer på om ikke det blir finere med hvite lister i stedet for svarte. Betingelsen må være at de samme skruefestene kan brukes, for jeg har ikke sparklet hullene/ankerne på veggen. Heldigvis sa Handymannen at hvis de ikke har like kunne jeg kjøpe en boks egghvit spraylakk, så kunne det lett fikses! Jeg skal bruke to svarte på TV-veggen i stua, så da får vi bare se om det blir nye hvite eller nye svarte jeg må kjøpe...

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails