lørdag 5. desember 2009

Sofabord - nytt alternativ!

Jeg fant et fint sofabord i siste DM fra Skeidar. Det hadde riktig størrelse, fin farge og en fantastisk pris!

Kvadrat sofabord 100 x 100 pris kr 1.195,-.

Da jeg var innom butikken for å se på det, så jeg med en gang at det var altfor lavt! Høyden er bare 38 cm, og det er ikke en behagelig høyde for et bord som man skal spise ved - selvom vi bare bruker det til å servere kaffe og kake. Noe kake må man jo spise med gaffel eller skje, og når man har gjester som nærmer seg 80 tror jeg ikke det innebærer en egnet sittestilling....


De fant et annet alternativ til meg i butikken:


Bo-Concept 91,5 x 91,5 med Valnøtt bordplate og ben i krom ca kr 3 600,-

Dette bordet kan fås med plate i svartbeiset eik, og man kan også velge mellom ben i krom eller børstet stål. Dyreste utgave - eik og børstet stål - kom på rett under kr 3 900,-

Jeg likte veldig godt at den har hylle under. Da kan vi kanskje klare å holde aviser, reklame og blader under der, istedet for at det flyter utover. Er litt usikker på hvilken bordplate og bentype som er best. Vi hadde bestemt oss for sort, men da synes det minste støvkorn... Valnøtt blir nokså likt gulvet i stua som er i beiset eik, så det går fint det også. Vi bygde hus i 2001, så det er mye børstet stål her, så det er kanskje det som passer best inn. Vet ikke helt hvorfor, men av en eller annen grunn ser jeg for meg det svarte med ben i børstet stål og det i valnøtt med ben i krom....


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails