søndag 24. januar 2010

Idéer til soverommet

Hele 2. etasje skal nå pusses opp, og jeg har klare ideer om hvordan alle rommene skal bli - unntatt det rommet vi skal ha som soverom. Det var vårt soverom da huset var nytt, men har de siste årene vært kombinert tv-stue/bibliotek/marsvinrom. Det siste marsvinet har nå blitt så gammelt av vi trolig kan få rommet vårt til bake. Gleder meg til å ha soverom med walk-in closet igjen. Rommet har nå vegger i Gustaviansk blå, en dus gråblå farge. Det rommet vi har hatt de siste årene har Lys Toscana, en gulbeige farge. Jeg har lyst på noe annet en dette, så valget står mellom grått eller brunt.



Møblene og gardinene er i hvitnyanser, taket og lister er hvite, og gulvet er bleket furu som er oljet hvit. Rommet skal kun brukes til å sover i, så det tåler derfor godt litt tunge farger på veggene.




Gråfargene som er brukt andre steder i huset er rene - N 2000 på bad,  N 5000 på endevegg i trappeløpet og N 8000 på skapdører i hallen. Den grå på soverommet må bli et sted mellom N 4000 og N 6000. Tror det kan være fint med en mørkere farge på de to kortveggene som har vinduer og dør/skap, og en lysere på de to langveggene. Samme kombinasjon blir det nok hvis det blir brunfarger. Må finne igjen lappene jeg hadde samlet inn, mener det var Gren og/eller Kvist vi hadde sett oss ut (?).


Boråstapeter

Ett annet alternativ er å snu sengen og sette hodegavlen mot en langvegg. Da kunne vi hatt en tapet på den ene langveggen, kanskje en med noe gyllent mønster i.... Må visst ut og sjekke vårens tapeter også jeg :o)


Boråstapeter



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails