lørdag 20. november 2010

Innredning av film-/ungdomsrom - bitene begynner å falle på plass!



Takpanelet er kjøpt inn, og valget falt på hvit skyggepanel. Vi har gipstak i resten av huset, men selv om vi fikk dem levert ferdigmalt fra maler, så blir det ikke bra ved bruk av uplight-belysning. My og jeg har kommet til at dette rommet også skal kunne brukes til fotostudio, og da tenkte vi å bruke uplight til allmennbelysning for å få mindre skarpe skygger.



For å få nok lys i rommet, har vi lyst til å ha tre av veggene hvite. Takhøyden blir 2,60, så vanlige plater vil bli for korte. Tanken er å bruke kostemalte panelplater på de tre hvite veggene, og lage en bred list ved gulvet (gulvlist + platebit/glattkant + gerikt).



Rommet er langt og smalt (3,6 x 5,2) og på den ene langveggen har jeg veldig lyst til å ha denne tapeten fra Couture Deco. Vi har ikke kjeller, men dette rommet skal ha de funskjonene vi ville hatt i en kjellerstue. Denne tapeten vil gi litt av den "hule-følelsen" jeg er på jakt etter. Det er kun et lite vindu på denne langveggen. Det er i dag garasjeport på den ene kortveggen, der kommer det en dobbel terrassedør på 180 cm. Jeg ville helst hatt vindu på de siste 80 cm av åpningen, Handymannen vil helst kle det igjen, men det er mulig han kunne gå med på et kompromiss med glassbyggesten. Vi er ikke helt ferdige med den diskusjonen ennå ;)



My og jeg vil helst ha et lyst, malt gulv, for å få best mulig lysforhold der inne. Vi foreslo derfor å legge tregulv og male det lysegrått. Det fikk vi ikke gjennomslag for. Min tanke nå, er derfor at vi legger gulvplater (gulvet må først lektes opp, og isoleres) og maler dem lysgrå (1500 N). Det er nå bare singel på utsiden av der terrassedørene kommer, og jeg er redd for at et parkettgulv fort vil bli stygt når vi går ut og inn. Når vi har lagt stein på uteplassen (noe som fort kan ta et par somre - vi har andre uteprosjekter som ligger foran i køen...) kan vi heller vurdere å legge parkett på gulvet. Da har vi også mulighet til å finne ut om vi bør ha varmekabler under, eller om det holder med gulvteppe.



Handymannen kunne muligens gå med på det alternativet, hvis vi hadde store tepper der. Jeg kunne godt tenke meg dette teppet fra IKEA, som jeg tror vil passe godt til mursteinsveggen.



Dette er første utkast, så om det blir slik vet jeg ikke helt ennå. Vi behøver ikke ha bestemt oss endelig før etter juleferien, så man vet jo aldri om vi plutselig kommer over noe helt annet vi faller pladask for ;)


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails