onsdag 15. desember 2010

Hva slags juletre har du?



Jultrær kommer i alle varianter, dette fra danske RetroVilla er etter min mening en litt for stilisert variant - selvom det i år er de "pjuskete" trærne som skal være det hotte. Jeg er ikke helt sikker på hva jentene ville sagt hvis de fant dette treet i stua ;)



Skulle jeg hatt en enkel variant, ville jeg nok heller gått for typen som på bildet over (foto Martin Sølyst). Jeg har i alle år hatt edelgran, og den skulle være stor, tett og kraftig. Som regel kunne ikke trærne jeg valgte komme gjennom trakten til "trepakkemaskinen", fordi det ble for kraftig. For å unngå unødvendig innførsel av muggsporer og andre allergener, endte det med at vi måtte over til plasttre. Det er ikke det samme i det hele tatt, men heldigvis er det utvikling på dette området også. Da jeg skulle kjøpe, hadde jeg bestemt meg for å investere i et ordentlig tre fra SIA. Det året hadde de selvfølgelig ikke naturgrønne trær, og jeg hadde ikke lyst til å investere flere tusen i et tre med en trendfarge vi fort ble lei av. Dermed ble det en midlertidig løsning med tre til en tusenlapp fra plantasjen.


 Nå er det kommet trær med støpte barnåler, som det på bildet over, så da blir det forhåpentligvis mer naturtro trær å få kjøpt! Jeg må innrømme at jeg ser frem til det :)
Hva slags juletre skal du ha i år?


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails