torsdag 10. februar 2011

Nytt spisebord til hytta

Jeg har - i følge ungene - fått dilla på å lete etter ting på Finn. De har litt rett selvfølgelig, men jeg leter jo bare etter ting vi har bruk for!(?) Min kjære har lenge hatt på lista å lage nytt spisebord til hytta. Han har fått en kollega med "sag" på låven til å skjære ut fire kraftige bein i eik, og han hadde kjøpt en benkeplate i eik som skulle brukes til plate. Benkeplaten ble delt i to (150x62), og lagt under sofaen for å holde seg plan. Siden sofaen ikke står på samme sted hele året, endte det med at platene ble forvist fra stuen under en ommøblering, og endte stående langs veggen i garasjen. Da skjedde selvsagt akkurat det han hadde fryktet - at den ene platen bøyde seg. Dermed var det igrunnen min kjære som begynte å se etter eikebord i alle tilbudsavisene som kom etter nyttår. Problemet var bare at de som var på tilbud ikke hadde den størrelsen jeg ville ha... På grunn av fasongen på rommet, blir det bedre plass rundt et tilnærmet kvadratisk bord, enn et avlangt. Akkurat nå er det utebordet som står der, og det skal flytte ut på terrassen. Det er 90 x 200, og føles en halv meter for langt uansett hvilken vei vi plasserer det...


Bord Nilla - dinemobler.no

Gleden var derfor stor, da et 150 x 150 bord i eik dukket opp på FINN. Til den nette pris av kroner 1.500,-. Konklusjonen ble raskt at det var billigere enn å kjøpe ny benkeplate, så da var det bare å hive seg på telefonen til selgeren på Flekkerøya, og avtale henting. Det fulgte med en ileggsplate på 50 cm også, så da får 10 personer fint plass rundt bordet. Da har vi spiseplass til alle vi har sengeplass til, det er jo praktisk ;) Bordet vi har kjøpt har ben som smalner litt inn nederst, men ellers er det veldig likt bordet på dette bildet. Den største forskjellen er at dette bordet koster 7.000 kroner mer enn vi betalte... Kjekt med FINN, sier nå jeg!


2 kommentarer:

HusmorDronninga sa...

Heisann!
Så bra at jeg fikk løst "problemet" ditt! Alltid kjekt å være til inspirasjon for andre, og det å høste inspirasjon fra andre bloggere.
Artig at vi har en datter med samme navn da! Ikke mange som bærer det navnet enda nei..

Håper du har ein fin kveld!
Hilsen Kjersti

Line fra huset på landet sa...

Hahaha..ja, kanskje vesla har det fra meg:)) mannen min hadde vært enig med deg i dette tror jeg;)
..men åå..så snill du er! Så glad jeg blir! Synes du virkelig??! Veldig hyggelig ivertfall.
Joda, jeg lager sjablongene selv.. med en maskin som heter Silhouette. Mange som har den til scrapping. Jeg har aldri scrappet før jeg da. Kjøpte den for å lage sjablonger og wall-stickers. Men jeg sliter litt med den også. Mye pirk. Må bli skikkelig kjent med den først. Hehe. (høres ut som jeg prøver ut en ny bestevenn:o) )

Så fint det løste seg med hyttebord:) ja. FINN.NO har myye fint...innimellom:))

God klem fra Line

Related Posts with Thumbnails