fredag 16. juli 2010

Nytt bunndekke rundt Blodhasselen


Under busker og trær har det lett for å gro til med mye forskjellig ugress. I vår hage er det både åkersnelle (kjerringrokk), tistler, syre, løvetann, dyller og kløver.



Jeg har nå begynt å plante bunndekkere under de trærne og buskene som jeg har stammet opp. Det vil selvfølgelig ikke stoppe rotugresset, men her under Blodhasselen var det faktisk ikke så mye av det.





Her har jeg plantet seks stk Bispelue - Epimedium rubrum. De er fra et lite staudegartneri, og var ikke merket med annet enn "Rød". Utfra de andre merkelappene, vil jeg tro at det er blomsterfargen. Det blir spennende å se til våren. Planten er vintergrønn, men bladene visner om våren og bør klippes av før blomstring. Da gjenstår det å se om jeg rekker å klippe bladene tidlig nok, så jeg ikke klipper vekk blomstringen også ;) 

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails