mandag 12. juli 2010

Frøken Løken

Denne månedens utfording hos Anne med den herlige hagebloggen Moseplassen 
Her kan du melde deg på med bilde av snittede hage- eller villblomster, blad eller strå.  


Mitt bidrag i Frøken Snitt 2010 er "Frøken Løken". Denne buketten havnet på hagebordet mitt for et par uker siden. Det var med tungt hjerte jeg skar dem av, for gressløken var det eneste som blomstret i Rhododendronbedet ved terrassen. Jeg måtte likevel hente saksen, siden jeg gjerne vil ha litt gressløk til maten resten av sommeren også! Jeg synes de var så vakre der de sto og speilet seg i bordplaten i skumringen, så dermed ble de foreviget og lagt inn på bloggen :)

Nei, nå får jeg skru av Laptopen og komme meg ut i hagen. Jeg har seks potter med Bispelue Epimedium rubrum og tre potter med hvit Krypjonsokkoll  Ajuga reptans 'Alba' som skal få dekke jorden under trær i hagen. Disse, og flere til ble innkjøpt i et koselig lite staudegartneri som dessverre skulle legges ned (men heldigvis for meg solgte ut alt til halv pris!) da vi var på sommerferie... på Løken... ;)

1 kommentar:

Anne (Moseplassen) sa...

Nydelig bukett, flott bilde!
Så artig at du er med på konkurranse :)

Related Posts with Thumbnails