torsdag 10. juni 2010

Home & Cottage Sørlandssenteret



På tirsdag reiste jeg og en venninne til Sørlandssenteret for å delta på føråpning av Home & Cottages nyeste butikk.


Interiørbloggere fra Sørlandet var invitert til å delta, og vi kunne også ta med en venn, så det var mange interiørinteresserte samlet på et brett denne kvelden!


Jeg har ikke vært i noen Home & Cottagebutikk før, men jeg har sett mange bilder med mye fint fra deres butikker og kataloger. Jeg var derfor ganske forventningsfull før ankomst.


Jeg ble absolutt ikke skuffet! Det var hylle på hylle med fine ting jeg gjerne skulle hatt, og mye av det hadde veldig bra priser. Særlig kjedens egenproduserte serie InHouse Collection, hadde mye fint til lave priser. Det liker vi :) Ellers var det mye av de samme leverandørene som finnes hos andre interiørbutikker.


Noen møbler var det også utstilt, men det var ikke så mange enda. Flere skal visst være på vei. Det var ikke møbler jeg var på jakt etter, så jeg hadde mer enn nok å se på.



Alle fikk et glass Champagne eller Mozell, frukt og sjokolade sto på flere bord rundt i butikken. Det var flere taler og masse applaus. Det var en veldig hyggelig stemning der hele kvelden.


Et lite minus var at vi ikke fikk handle av tilbudsbordene. Jeg hadde lyst til å kjøpe noe til eldstejentas rom, og fant en nydelig oppslagstavle i dongeri til henne. Men, denne var på et bord med 50% tilbud - og disse fikk vi ikke kjøpe fra fordi det var varer som skulle annonseres ved åpningen dagen etter... Jeg har stor forståelse for at de ikke ønsket at butikken skulle være tom for tilbudsvarer når den åpnet neste morgen klokken 10. Likevel syntes jeg kanskje de kunne satt ut noen av varene for salg denne kvelden, og fyllt på resten fra lageret før åpningen neste morgen. Åpningstilbudet med 20% på alle de andre varene, gjaldt heldigvis oss også - så jeg fikk da handlet - men den jeg helst ville ha måtte jeg altså gå fra. Hadde jeg visst det, ville jeg nok heller reist bort dagen etter når de åpnet for alle.


Butikken hadde en veldig fin innredning og varene var samlet på en måte som gjorde det lett å få oversikt. Vi var veldig inspirert da vi reiste hjem. Min venninne og hennes samboer har en butikk med en interiøravdeling, og på hjemturen haglet det med ideer fra oss begge til hvordan vi kunne gjøre denne bedre. De to siste dagene har vi brukt til å ominnrede denne for å få presentert varene bedre. Det blir så fint! Vi sier takk for inspirasjonen og kommer gjerne igjen :)

En liten oppdatering: Vi skulle på besøk til venner i Kristiansand lørdag, og jentene ville selvsagt en tur innom Sørlandssenteret når vi først var der borte. Vi gikk innom Home & Cottage, og de hadde mange igjen av oppslagstavlene i dongeri til halv pris. Fjortisen ble kjempeglad da hun kunne få en slik likevel, så da endte jo alt godt og alle er fornøyde :) Bilder av alt jeg kjøpte tirsdag (og lørdag) kommer snart, bare kameraet og jeg er hjemme samtidig mens det er dagslys!

1 kommentar:

Home and Cottage sa...

Så hyggelig at du du (dere) ble inspirert til å gjøre endringer i din venninnes butikk!! Inspirasjon er absolutt noe vi håper folk blir av å være i butikken vår, så da er vi godt fornøyd!

TAKK for at du kom på føråpningen, det var veldig hyggelig at dere tok turen og feiret nyåpningen sammen med oss! Takk for fine ord og fine bilder i dette innlegget også, det settes stor pris på!

Ang varene til 50% som ble holdt tilbake, så har jeg skjønt fra flere at dette var noe folk reagerte på. Beklager at dere ble skuffet, det var naturligvis ikke meningen! Disse varene er i et begrenset antall (det må det være, siden vi skal selge de ut med 50%), så det er derfor vi er så forsiktig med å være utsolgt før den offisielle åpningen. MEN; Vi lærer av våre feil og vi skal helt klart løse dette på en annen måte ved en evt neste føråpning!

Takk for at du ga oss din mening, at du var ærlig og direkte - på en særdeles ok måte! Vi vil gjerne lære, så fortsett gjerne med å gi oss din mening!

Ønsker deg en strålende helg!

Related Posts with Thumbnails