søndag 6. juni 2010

Lyspunkter



Etter at jeg passerte 40, må jeg innrømme at det jeg har lest om at behovet for lys øker med alderen også gjelder meg. Jeg synes ikke det er nok lys i rommene lenger, så det er ganske tydelig for meg at synet har endret seg ganske mye siden vi bygde huset for åtte år siden. Jeg har lett etter nye lamper noen måneder nå, men problemet er at det jeg finner som er fint - koster mye mer enn det jeg har lyst til å bruke... Gleden var derfor stor da jeg gikk gjennom IKEAs nyheter, og fant bordlampen Årstid til kr 249,-




Den finnes også som gulvlampet til kr 299,-. Priser som gjør at jeg gleder meg enda mer til at IKEA åpner sin avdeling her på Sørlandet. Jeg har nemlig lovet at vi kan reise på ferie uten tilhenger i år... Disse lampene har både en fot og en skjerm som jeg synes er veldig fine. Enkle, men likevel litt liv i det. Jeg må selvfølgelig se dem i virkeligheten, det er ulempen med IKEA. Det er ikke alltid det ser ut som man tror når man bare har sett bildet. Jeg krysser fingrene og håper!



Det var et par andre morsomme lamper også blandt nyhetene - som bordlampen Väte, til kr 179,-


og vegglampen Gyllen til kr 349,-. Jeg er veldig glad i å bruke bokstaver og tekst som dekor, så jeg likte godt denne. Den hadde kanskje truffet meg enda mer hvis det hadde vært ord på den og ikke bokstaver - men den skal dekke et stort og lite homogent marked, så den er kanske tryggere uten budskap? Litt vanskelig å se av bildet, men hvis glasset er flatt, kan man jo bytte det ut med sin egen personlige variant.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails