tirsdag 15. juni 2010

Alternativ løkblomstring...


I bedet ved terrassen har jeg foreløpig bare vår- og høstblomstrende stauder og busker. Det er derfor ganske blomstertomt der nå - bortsett fra gressløken. Jeg har derfor kviet meg litt for å klippe vekk blomstene, for de var så vakre der de sto.




I dag måtte jeg ta dem, for jeg vil jo gjerne ha litt gressløk til maten resten av sommeren. De ble fine til pynt på bordet på terrassen også. "Vasen" er et Dolmioglass.... Buketten sto så fint og speilet seg i bordplaten når jeg skulle rydde inn stolputene nå, kameraet var opptatt - så jeg har tatt bilde med mobilen. Det ble ikke så galt det? Øverste bilde er uredigert, det nederste har jeg brukt autofunksjoner i PhotoScape på bakgrunnsfarge, skarphet og kontrast.
Jeg har aldri hatt gressløkblomster i vann før, så det blir spennende å se hvor lenge de holder!


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails