søndag 29. november 2009

Så tenner vi det første lys...





Føler jeg har hatt god kontroll og ligget langt på forskudd - helt til i dag... Tre dager med sykt barn som må underholdes og vartes opp (på grunn av mulig smittefare), og temperatursjekk hver 2. time om natten, gjør at huset ikke er adventspyntet i dag slik planen var. Heldigvis fikk jeg tak i adventslys i går, treet ved innkjørselen fikk lys på tidligere i uka - trappen ble også pyntet da - og stjernen til vinduet lå klar, så litt adventsfølelse har vi da likevel.





Lillegull er ikke særlig glad i levende lys, hun er alltid redd for at de skal kante og det skal begynne å brenne. Jeg tenkte at disse ville føles tryggere, og hun var heldigvis kjempefornøyd. Så fornøyd at vi ikke fikk slukke det på flere timer, så godt de har lang brennetid :o)



Jeg fikk også tak i JUL-lysestakene fra Kremmerhuset, hadde trodd jeg var alt for sent ute siden det er lenge siden jeg leste om dem første gang. De hadde faktisk fem sett igjen, fire hadde litt varierende høyde på bokstavene, så valget mitt ble enkelt :o) Synes de er så fine at de får nok lov til å stå fremme i adventstiden også, da med lilla lys - som får stå på morgendagens handleliste...
Dagen i dag har gått med til å rydde og tørke støv i hele huset, så gardiner, vindusstake og alle englene får komme på plass i morgen. Jeg må også binde kransen til ytterdøren. Heldigvis er alle kalenderpakkene klare, så det er bare å knyte dem på kalenderen. Så forhåpentligvis er vi i rute igjen i morgen kveld!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails