mandag 30. november 2009

There must be an angel....


var en av favorittsangene mine på 80-tallet, og englene er fremdeles en favoritt. I adventstiden kommer de poppende frem i ulike varianter. Jeg trodde at jeg hadde mest hvit, sølv, gull og lilla i adventstiden, men etterhvert som jeg har pakket ut av kassene ser jeg at det er en del rødt også!




Det er engler i mange varianter - disse er hjemmelagede og sitter på toppen av flatskjermen. Aller nådigst - da handymannnen ikke akkurat liker at jeg plasserer ting oppå hans lyd- og bildeutstyr. Det er heldigvis ikke lyd fra skjermen, så da kan det ikke bidra til ubehagelige "skrangle"-lyder ;o) Hjemmelaget ja, jeg har visst noen engler liggende som jeg har begynt på hver advent i noen år nå - kanskje jeg skal få dem ferdige i år? Kanskje.... ;o)



Denne hvite engelen derimot, har jeg sneket oppå en av høyttalerne hans. Den er av filt, så ikke noe skrangling av det (litt verre med telysglassene som står foran - kanskje hvis jeg setter på filtknotter?). Høyttalerne er noen svære beist spør du meg, men de er bygget etter alle kunstens regler - og skal stå akkurat der de står for å gi riktig lydbilde - så da så! Heldigvis fikk jeg han til å lage dem med en viss "kamo-effekt" tilpasset stua, så jeg kan leve med dem....



De første englene jeg samlet på var blå. Vi fikk en i presang en gang, og den kunne jo ikke stå alene. De har fulgt oss i snart 15 år, så de har nesten hevd på å komme fram. Når TV-stuen i 2. etasje er ferdig oppusset skal de få flytte dit.


 


Engler i glass har jeg samlet på de siste årene. Jeg har en venninne som selger disser i butikken. Hvert år forteller jeg henne hvilke(n) jeg ønsker meg, så hvis jeg er heldig tar mann og barn en tur dit og handler presang til meg. Det har slått til hvert år, så håper veldig at det fortsetter (hint, hint...) :o)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails