lørdag 4. september 2010

Løse tråder...

Det har gått i ett her de siste dagene, først med Gave- og Interiørmessa på Lillestrøm, så sprangstevne med Fjortisen lørdag og søndag (som forresten endte med en flott 3. plass!). Deretter var det forberedelser til Lillegulls bursdagsfeiring. Nå har vi heldigvis en rolig helg, så da var vi enige om å få gjort ferdig noen "løse tråder" på barnerommene. 



I dag har vi hengt opp oppslagstavler på begge rommene, en leselampe hos Fjortisen og en hylle som manglet hos Lillegull. Jeg har også begynt på oppussing av en settekasse jeg hadde på mitt rom da jeg var liten, som skal inn på Lillegulls rom. Den er nå grunnet med hvit heftgrunn, noe som slett ikke var en enkel jobb. Det spørs om ikke det blir en "shabby chic" utgave, for det fristet ikke mye å bruke en dag til på maling av den...  



Bakveggen er opprinnelig i kork, men vi skal snu den og tapetsere den istedet. Lillegull fikk selv velge et ark fra en av tapetbøkene mine - det blir trolig en svart utgave av denne tapeten, siden den skal henge på en hvit vegg.


I tillegg til sin egen bursdag har Lillegull vært i en klovnebursdag denne uka. jeg legger vanligvis ikke ut bilder av jentene, men her er hun så ugjennkjennelig at selv ikke alle klassevenninnene kjente henne igjen. Er hun ikke fin? Hun har vide gullbukser på også. Jeg synes denne jakken er så morsom, lurer på om den kan være fra 60-tallet - kanskje arvet fra mine kusiner i Canada? (To my Canadian cousins - do you recognize this jacket?). Capen har samme blåfarge som på jakken, og gullmønster som matchet buksen. Det er sjelden tilfeldigheter i antrekkene hennes, selv når hun kler seg ut ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails