tirsdag 5. oktober 2010

Innredning av film-/ungdomsrom - valg av gulv




Rommet vil holder på med ligger vegg-i-vegg med stua, så gulvet der inne må harmonere med gulvet vi har lagt i stue/spisestue/kjøkken. Der har vi brukt en beiset eikeparkett fra Boen. Gulvet er mye varmere og mørkere enn vanlig eik. Det er ikke mulig å skaffe mer av samme type, så da står valget mellom et som er mest mulig likt og et som er ulikt, men passer sammen i fargen. Gulvet over heter Eik Antikk og leveres av Gulvnett.no, og gulvet under er Eik Dark Umbria fra Bygg 24.no.



Begge ser veldig fine ut på bilder, men jeg tror nok vi må finne et vi kan se i virkeligheten før vi bestemmer oss. Det blir nok en runde eller tre på byggevarehusene før kan ta en endelig avgjørelse...

3 kommentarer:

*sne* sa...

Hei og tusen takk for koselig kommentar!

De boksene til vaskemiddel fant jeg hos Bohus for noen uker siden. Veldig fornøyd med dem!

Ønsker deg en lykkelig helg!
/Christine

Anette Willemine sa...

Vi hadde samme utfordring da vi flyttet inn i huset vårt for 6 år siden. De forrige eierne hadde lagt en parkett som ikke var å oppdrive lenger. Vi vurderte derfor å bytte ut hele stuen og et tilstøtende rom med samme parkett som vi skulle legge i alle andre rom. Vi fant likevel ut at det var såpass mange penger å spare på å se om det gikk an å kombinere de to gulvene sammen. Dersom vi ikke ble fornøyde, kunne vi uansett legge dette på nytt.
Nå har vi levd 6 år med kombinasjonen og det passer veldig bra sammen. De andre rommene er lagt med valnøtt og om en stund kommer vi nok til å bytte ut stuegulvet med det samme. Vi har sjekket at det vil være lenge i produksjon.
Lykke til med valg av gulv!

Ønsker deg og dine en deilig helg!

Klem,
Anette Willemine

Line fra huset på landet sa...

Hei Linnette:) Tusen takk for koselige hilsener:))jeg blir kjempeglad!
Vanskelig med gulv..kanskje noe av det vanskeligste i et hus synes jeg faktisk. Her viser du jo to kjempefine da! Leste litt nedover også..skjønner du innreder et ungdomsrom.. ;) myyye fint en kan gjøre. Det med en slik tapet som en fondvegg er nok lurt. Det kan virkelig bli fint. Også zinkusene da..og julestemning.. jeg er så enig, så enig. Jeg også får julestemning når mørket faller på og man kan tenne stearinlys. Jeg har en plan jeg med slike zinkhus forresten. På spisestua har jeg lyst på dem på rekke og rad.. tror det kan bli fint. Skal vise i innlegg hva jeg mener jeg... ;)
Men over til postkasser..Jenny Lane sier du?? nytt for meg. Må sjekkes ut. Kanskje de er eeenda finere enn den jeg har kjøpt vet du:))
Ha en finfin kveld, gode venn.
Klemmer fra Line

Related Posts with Thumbnails