fredag 1. oktober 2010

Kontraster i interiøret

Anette med den herlige bloggen Anettes Hus, kom med en utfordring for et par dager siden om vi brukte kontraster i hjemmet. Jeg hadde akkurat laget ny header på bloggen, og et blikk på den var vel nok til at jeg innså at det er mer kontraster enn ton-i-ton her i huset! Det siste året har de fleste lys-beige veggene blitt hvite, og flere av rommene har fått en eller to vegger i mellomgrå N5000 eller Mørk Aubergine. Handymannen var ikke overbegeistret over at enda flere av rommene skulle ha hvite vegger, men det ble godtatt siden en del også skulle bli mørkere.

Jeg synes kontraster gjør at ting fremheves på en vakker måte, de hvite profilerte listene synes mye bedre mot en mørkere vegg. Silken i putene blir enda blankere mot et grovere stoff eller pels. Som i settekassen, fremheves tapeten av det grovere treverket.

Blogger er ikke helt samarbeidsvillig i dag, så jeg får ikke lastet opp bilder, headeren får tale for seg selv ;)

Jeg vil også ønske Ingunn med den vakre bloggen I Døsset velkommen som følger av bloggen min!


1 kommentar:

ANETTESHUS.COM sa...

Huff, kjedelig og frustrerende når Blogger ikke samarbeider?! *sukk*

Tusen takk for hyggelig hilsen. Det varmer:)

Ha en super søndag:)

Stor KLEM
Anette

Related Posts with Thumbnails