torsdag 28. oktober 2010

Sminkeplass - det ferdige resultatet!




Nå er sminkeplassen ferdig, og My er veldig fornøyd med resultatet :) Vi har brukt Tranby speil, Kvart vegglamper, Ribba bildehylle og Stenstorp kjøkkenhylle. Alt fra IKEA. Jeg hadde som sagt veldig flaks, siden jeg glemte å måle hvor mye plass hun hadde mellom skrivebord og kommode før vi dro av sted, men det gikk akkurat med den 60 cm brede hyllen vi kom hjem med! Hyllen er 25 cm dyp og stor nok til å støtte albuene på, noe som var ett av kravene hennes. Skapene på rommet er mellombrune med hvite dører, og dører, lister og bilderammer er også hvite - så det hvite passer litt bedre inn i helheten på rommet enn det som er synlig på disse bildene.



Til å sitte på har hun fått en av to krakker som tilhører et soveromsmøblement jeg har arvet etter mine besteforeldre. Det er møbler som ble laget til dem da de giftet seg, så de har selvfølgelig stor affeksjonsverdi for oss. Resten av møblene er hvite, så denne krakken blir nok også hvit igjen etterhvert. Hun var nå klar for å bytte ut de limegrønne gardinene hun hadde med fra det forrige rommet sitt, så vi har kjøpt dongeristoff på Stoff og Stil til nye gardiner. Når de blir ferdige, kommer vi nok til å trekke om setet på krakken også :)

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Fint det ble og gøy med noen gamle skatter. (:
Tusen takk for linken til knotter, der var mange flotte.

God helg.
Klem

Fjasevas Huset sa...

så fint det ble!!
heldig som får sin egen sminkeplass:) Det hadde vært noe selv for mor i dette huset!

God helg til dere.
Klem

Anette Willemine sa...

Så flott det ble! :o) Er vel en smilende glad tenåring i huset nå, tenker jeg. Så praktisk og lett å holde orden selv. Kjempesøt den lille blå krakken. Det er så fint å kunne bruke ting som har affeksjonsverdi. :o)

Ønsker deg og dine også en koselig helg! Her er det snart tid for X-faktor!

Klem,
Anette Willemine

Anne (Moseplassen) sa...

Det var en supersøt krakk! Og koselig at den har historie :)

Georginegraving ja. jeg setter vekk slikt jeg... ;) Har ikke spadd i hagen på en par år faktisk. Men det er jo ikke alle som er så heldig som meg, og jeg må jo begrense meg jeg også så ikke mannen blir nedlassa med jobb.

Og du, tusen takk for at du la merke til og delte med meg at Moseplassens tv-oversikt var nevnt i siste Hagetidende. Det inspirerte meg til å endelig få ut en bloggpost om hage dvd-er man kan kjøpe via nett :)
Ønsker deg en finfin helg, *klem*!

Related Posts with Thumbnails