lørdag 22. mai 2010

Blomstring i mai


Det har vært kaldt denne våren, og en del av blomstringen er senere enn normalt hos oss. Rhododenronene pleier å blomstre til 17. mai, men de kom først igang i går - etter først mye regn 16. mai og mye varme 18. mai.  


Perleblomstene er nye i år, kjøpt i potte og plantet ut for et par uker siden. Jeg håper de blomstrer i begynnelsen av mai neste år - til konfirmasjonen...



Det er nesten helt slutt på narscissblomstringen her, og det er igrunnen bare greit siden jeg ikke er spesielt glad i gult. Det er foreløpig bare gule tête a tête i bedet, fordi jeg alltid kjøper inn det til påske. Jeg har ennå tilgode å klare å få plantet løk på høsten, så her er det bare ferdig drevne løk kjøpt på våren... Til høsten håper jeg å få lagt noen pinselinjer også.  


Primulablomstringen er på hell nå. Auriklene burde også ha vært i gang, men jeg er redd de ikke har klart seg gjennom denne vinteren. Det må nok litt supplering til der snart!


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails