mandag 8. mars 2010

Hobbyrommet mitt...

eller furtebua til mamma - som Handymannen kaller det - er det neste rommet som står for tur. Når bare minstejenta får flyttet inn på soverommet sitt om en ukes tid (?), og marsvinet flytter ut i TV-stua, skal det bli orden på rommet mitt! Jeg tok utfordringen fra Fru Fly om å vise arbeidsrommet, så i dag har jeg flyttet rundt på esker og poser der inne så jeg kunne ta bilder! De gir meg også et inntrykk av hvordan det blir til slutt ;) Jeg er så fornøyd med endelig å ha fått en plass til alle "sakene" mine. At det tok 15 år fra vi kjøpte vårt første hus - og Handymannen fikk sitt første verksted/hobbyrom/furtebu - til jeg fikk mitt, ja det er glemt nå som det endelig er på plass :)


Rommet ligger innefor det som nå har blitt vårt soverom - så det blir min "private sone". Vi har tidligere hatt "lagebord" på kjøkkenet mens jentene var mindre. De holdt alltid på med et prosjekt av et eller annet slag, så vi måtte ha et ekstra bord så vi skulle slippe å rydde vekk alt hver gang vi skulle spise. "Lagebordet" har nå blitt PC-bord - og alle hobbysakene flytter nå opp på mitt rom. Jentene er så store nå, at det er sjelden de setter igang med store håndarbeidsprosjekter. Det er mest bilde- og filmredigering på pc de leker seg med nå. De gangene de skal lage noe får vi heller flytte pc'ene eller bruke spisebordet.



20 år etter jeg kjøpte symaskin (ble innkjøpt da jeg hadde et "pauseår" og gikk på kjole- og draktsøm) har den endelig kommet fram i lyset. Håpet er at det skal bli mye lettere å sette seg ned og gjøre ferdig ting når den står klar til bruk.


Møblene jeg har brukt her har tidligere vært på hjemmekontoret vårt, alt i bjørk/bjørkefiner. Nå har alle hver sin laptop i stua, så det var ikke lenger behov for å ha et helt rom til kontor. Bordet der symaskinen står er laget av Handymannen, det andre skrivebordet er fra en opprydding på arbeidsplassen hans. Skapene er fra IKEAs Effektiv-serie. Rommet er loftet over garasjen, og måtte tegnes som 0-areal siden vi hadde brukt opp alle m2 husbanken tillot på resten av huset. Det er dermed lavt under taket her (maks 1,9 meters høyde i 0,6 meters bredde), men det meste av aktivitetene utføres jo sittende - så det går helt greit. 


Garn og stoff har ligget lagret i en stor Amerika-koffert i klesrommet. Vi hadde flere "bed-roller" kasser stående som ungene hadde leker i da de var små. Disse lagrer jeg nå tekstiler i, de er enkler å stable, og enkle å dra ut og inn ved behov.  


Jentene leker ikke lenger med dukkehusene sine, men ingen av oss hadde lyst til å rydde de vekk riktig ennå - så de fikk følge med inn her. Det nederste huset er mitt fra 1974 og kjelleren i det øverste huset (med garasje) er også fra 70-tallet ;)
   

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails