torsdag 11. mars 2010

Stoltrekk til spisestuestoler

Spisestuestolene vi kjøpte for en del år siden er fremdeles veldig gode å sitte på, men de begynner å bli slitt. Det var en helt ny type stol den gangen, så det er mulig de første utgavene hadde en type trekk som ikke var testet ut så godt? De sprekker opp i setet, både på sitteflaten og på sidene.


Jeg falt både for sittekomfort og fasongen på disse stolene da jeg først fant dem. Handymannen var skeptisk og synes de var litt rare, det var ikke slik spisestuestoler skulle se ut... ;) Jeg fikk heldigvis overtalt ham til å bli med på Bohus for å prøvesitte dem, og etter at han hadde prøvd det som var av stoler var han overbevist om at de var best å sitte i. Jeg har egentlig ikke lyst til å bytte dem ut nå, så jeg har vurdert å få tak i trekk til dem istedet.


Bohus har dette trekket til kr 399,-, greit nok - men kanskje ikke så spennende? Som utgangspunkt for eget design er den jo bra. Det vil være enkelt å friske den opp litt. Vi bruker spisestuen til alle måltider, så det bør være enkelt å holde rent. Sto lite produktfakta om denne på nett, så får ta en tur i butikken å se tror jeg.


Bilde lånt fra Hjemmets gleder som viser mange fine Skeidar-nyheter .

Da synes jeg denne fra Skeidar til 599,- er mye finere. Ser ut til å være mye mer slitesterk, og jeg liker veldig godt ryggen på denne. Problemet er at denne kun finnes hos Skeidars nye Brandavdeling på Alnabru. Der er det et mye større utvalg enn de andre avdelingene, og de lokale avdelingene kan helelr ikke bestille  disse.... Alternativet er å sy noe selv, men det er vel ikke rette tiden å sette i gang med et slikt prosjekt før vi er helt ferdige med alle rommene i 2. etasje...

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails