fredag 26. mars 2010

Ordning och reda...

blir det fort mangel på når man pusser opp seks rom på en gang - i samme etasje... Nå er heldigvis flatene i alle rom ferdige, alle er på plass i sitt nye rom, og snart er (nesten) alle møblene kommet dit de skal være. Så gjenstår "bare" jobben med å få system i sakene og henge opp det som skal på veggene. Og det er ikke en liten jobb heller når ALT skal sorteres og vurderes før det settes inn i en hylle eller legges i en skuff :) 
Når man har bodd i samme hus i åtte år, og ikke har planer om å flytte med det første, er det deilig å få ryddet i hyller og skuffer. Det er utrolig hvor mye papirer og annet skrot som samler seg opp i løpet av noen år!


Litt av målet har også vært å samle ting på ett sted. Alle bladene mine i ett rom for eksempel. Jeg har samlet på Bonytt siden jeg var 16 år, så det har blitt noen blader. I tillegg har jeg samlet på Hagen for Alle og Norsk Hagetidend. Det meste annet har jeg kastet med hard hånd, bortsett fra Hytteliv og Vakre hjem og interiør som vi har på hytta. Må jo ha litt å hente inspirasjon fra der også ;)


På rommet til minstejenta har jeg fått sortert alle hestebladene i tidsskriftsamlere etter årstall. Fjortisen har samlet på disse siden hun var fem, så det har blitt en bra samling av dem også.


I håp om at hun skal beholde systemet, har jeg merket boksene på baksiden så hun kan ta ned den riktige når hun skal rydde på plass bladene. Er jo lov å håpe at det inspirerer? Jeg kjøper ofte samme type hvis jeg skal ha flere av noe, selvom jeg skal bruke det på forskjellige steder. Nå samlet jeg sammen det jeg fant av hvite bokser, siden rommet hennes har vegger i hvit (bomull) og mørk aubergin og hvite møbler. Merkingen har jeg gjort med sort tusj på klar tape, slik at det er lett å ta av hvis de skal brukes til noe annet senere.


Nå som vi har fått enda flere hvite vegger i huset, har jeg fått et "krav" fra Handymannen om at da må det komme opp noe på veggene snart. I går fikk jeg to lekre tapetbøker fra en god venninne. I disse er det mye fint jeg kan ramme inn eller lime på lerret.

  

Minstejenta har allerede funnet seg noen favoritter. Vi skal nok klare å få noe fint av disse :)


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails