fredag 16. april 2010

Fargenes betydning

Min kjære søster har pusset opp soverommet. I likhet med oss, har de pusset opp møblene de hadde og beholdt gardinene. Endringen ble stor, og jeg som er veldig glad i hvitt og brunt syntes dette ble veldig lekkert :)


 Det er ikke så ofte jeg får praktisert interiørutdannelsen min andre steder enn hjemme for tiden, så jeg synes det er kjempegøy når jeg blir spurt om råd! Planen hennes var å ha et overkast på nederste del av sengen, og pynteputer i matchende farger. Mitt råd var å begynne med overkastet, da det er der begrensningene ligger når det gjelder utvalg.



Her er resultatene etter gårsdagens shoppingrunde. Tre alternative varianter, hvor rommets farger - hvitt og brunt - ble tatt opp igjen. Her har hun brukt turkis som aksentfarge, men bare ved å bytte to av putene har hun mange muligheter til å endre det. Det er også fint å ta opp aksentfargen på et par gjenstander i vinduet, slik at den går igjen flere steder i rommet. 



 Den helt hvite ble litt "tam" i forhold til den brune syntes vi. Jeg har bare hatt bildene å gå ut fra, men når jeg vet at skapdørene og veggen bak fotografen her også er hvite så føler jeg for å dra med kontrastfargen fra veggen innover i rommet.



Det er dermed kanskje ikke noen overraskelse at jeg falt for denne varianten :)
Neste prosjekt blir bilder på veggene, og der har jeg kommet med noen idéer hun kunne spinne videre på. Ved fotenden av sengen kommer det en benk, som overkastet og putene kan legges på når det ikke er i bruk. Jeg venter i spenning og gleder meg til å se når rommet er ferdig!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails