tirsdag 20. april 2010

Nattbordlamper til soverommet...



... har jeg lett etter lenge. Jeg hadde en idé om hva jeg skulle ha, en lampe med stoffskjerm, men jeg har kommet til at de slipper for mye lys ut i toppen. Jeg vil ha mulighet til å lese uten å forstyrre min kjære, så derfor måtte jeg prøve å finne en lampe med metallskjerm istedet.



Jeg liker veldig godt denne lampen - Gilbert NL Leselampet - fra Lampehuset. Med mørk brun/grå vegg bak sengen, vil den svarte lampen omtrent forsvinne. En sølvfarget lampe vil komme bedre til sin rett, og ta opp de sølvfargede prikkene i tapet.


Franklin NL Leselampe fra Lampehuset er en enkel, fin lampe i sølv. De fleste lampene vi har er helt enkle, så på soverommet hadde jeg lyst på noe som hadde en litt annen stil.



I dag fant jeg denne lampen hos IKEA - Barometer bordlampe - som jeg falt helt for. Den vil passe fint på nattbordene fra 1930. Prisen var det heller ikke mye å si på, kr 299,- pr stk. Ser ut som det blir en tur innom IKEA i ferien i år også ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails