søndag 11. april 2010

Våronn i hagen


Denne helgen har vi endelig kommet igang i hagen. Epletrærne skulle ha vært beskjært for en måned siden, men det har ikke vært så lett med all snøen. Jeg fikk tatt vekk vannskudd i hvertfall, så får jeg heller ta mer etter St Hans hvis det er nødvendig. 


Handymanen har rakt under ligusterhekken og lagt ut bark, jeg har luket bedene med sibirkornellene og beskjært disse. Fjortisen har også hjulpet til, og har begynt å renskjære kanten langs tråkkhellene mellom bed og gressplen. I fjor vår fikk vi ikke gjort stort utendørs, så det er deilig å få en "pangstart" i år. Jeg har overbevist meg selv om at hvis vi gjør en del ting veldig grundig i år, så slipper vi billigere unna neste vår når vi står midt i konfirmasjonsforberedelsene... 
  


Jeg har hatt en lei tendens til å sette i gang med LITT for mange prosjekter i hagen. Jeg får en idé og så må jeg bare begynne å grave litt for å se hvordan det blir. I motsetning til innendørs - hvor Handymannen pleier å trå til unnsetning og gjøre det ferdig hvis jeg begynner med oppussing - så skjer det liksom ikke noe mer! I år er derfor planen å få ryddet opp alle de ufullendte prosjektene. Det vil si å tilbakeføre det til slik det var før jeg begynte ;) Første på lista er å legge tilbake steinene jeg fjernet på muren langs innkjørselen. Det skal etter planen komme en garasje der, så muren må flyttes. Jeg har tatt vekk hele det øverste hjørnet av muren, så der er det bare en jordhaug ved siden av grusen. Men, nå har vi avgjort at det definitivt ikke blir påbegynt noe ny garasje før etter konfirmasjonen, så muren skal opp igjen. Helst i går - forhåpentligvis i morgen :) 

Alle bilder fra Google 

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails