fredag 2. april 2010

Naturfarger...




...blir jeg aldri lei av! Det er noe beroligende med disse fargene synes jeg. Det å gå ut i skogen eller sitte og se utover havet, virker bestandig for meg hvis jeg trenger å klarne hodet eller få ned pulsen litt.



Kombinasjonen av myke, varme og mørke møbler og det harde, kalde og glatte hvite rommet gir en veldig fin kontrast. Det enkelte element fremheves, og det myke ser enda mykere ut :) 



Jeg liker veldig godt lærmøbler, de eldes på en vakker måte. Hvis de i tillegg har en historie, kan det ha like stor betydning for meg som designet. Det kan være like viktig at møbelet har "sjel"! På hytta har vi to originale stresslesser fra 1976. Denne førse utgaven av stolen er heldigvis mye mindre enn de "monstrene" som vokste fram på 80-tallet. Det er ikke en stol jeg hadde kjøpt selv, men jeg er oppvokst med dem, og fikk dem med da jeg flyttet på min første hybel. Med en saueskinnsfell i er de et godt sted å krype opp i etter endt skitur!



Blanding av ulike teksturer og materialer gir kontraster og spenning selv om fargene går ton-i-ton. Sofaen i TV-stuen skal ikke brukes av Handymannen, så der ser jeg endelig sjansen til å kunne gjennomføre dette i praksis! 




Med disse fargene som base, er det enkelt å endre stemning og uttrykk gjennom årstidene. For forandring må man jo ha ;)

Alle bilder fra SIA Home Fashion


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails